כץ: אלון חסן הפך את הנמל לנמל הפרטי שלו על מנת למקסם את רווחיו האישיים

    שלום בידרמן No Comments on כץ: אלון חסן הפך את הנמל לנמל הפרטי שלו על מנת למקסם את רווחיו האישיים
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה, ישראל כ"ץ, השתתף בוועידת "PORT2PORT" 2014 שהתקיימה הבוקר (ב') בתל אביב. להלן חלק מדבריו:

    "נמלי הים מטבע אופייה של המדינה הם השער המרכזי לייבוא וייצוא סחורות, 99% מהסחורות עוברות דרך הנמלים. במשך שנים אנחנו הכנו, מעבר לניהול השוטף, את אותה תכנית של רפורמה בנמלים שבמרכזה, בניגוד לעבר, בניית שני נמלים חדשים, שהם גם צורך כלכלי במדינה והם גם נמלים שיתחרו בנמלים הקיימים.

    לא תכננו את זה כדי להעניש ועדים או לטפל בוועדים, אבל בהחלט כאשר במסגרת הניתוח הכלכלי, היה ברור שיש צורך בבניית הנמלים החדשים, אז הקפדתי מאוד לוודא שמלכתחילה יהיה ברור שהם ייבנו ולא יימסרו לידי אותן ידיים שנמסרו אליהן נמלים בעבר, ולכן לא היתה בהם התועלת האמיתית מבחינת כללי תפעול הנמלים.

    רק בתקופה הזו הנהלות הנמלים מקבלות את הגיבוי כדי להתחיל לנהל. לא היה כאן ניהול במובן אמיתי כי הוועדים היו הגורם המרכזי שמנעו ניהול. זה לא במקרה שמערכות מהסוג הזה, כשהן לא מתנהלות כראוי, כשאין עליהם בקרה מספקת בפועל, מתגלים לאחר מכן דברים מסוג כזה או אחר שאולי לא שיערנו שזה עד כדי כך, אבל מתברר שלפחות בנמל אשדוד הפכו את הנמל לכלי לעשיית דברים פרטיים על חשבון משאבי המדינה.

    ועד עובדים שתפקידו לייצג עובדים השתלט על הנמל, ליו"ר הוועד היה עניין אישי ועסקי ואת ענייניו הוא קידם על חשבון העובדים. הוא הפך את הנמל לכלי למקסום משאביו הפרטיים. יו"ר הוועד כפה על חברות לעבוד עם גורמים עסקיים בעלי אינטרס וזה חמור מאוד.

    ברגע שהרפורמה יצאה לדרך ופורסמו המכרזים הייתי מושא להתקפות ולאיומים. אבל לא נרתעתי לרגע כי היה ברור לי שזה הדבר שצריך לעשות, עבור אזרחי מדינת ישראל. המכרזים להקמת שני הנמלים מתקדמים בקצב מהיר ביותר. כבר בקרוב יהיו זוכים בהקמת הנמלים. חברות בינלאומית מתמודדת על הפעלת הנמלים. ברגע שהתהליך יסתיים ישראל תהפוך למרכז בינלאומי של תובלה ימית. כולם בעד הדבר הזה חוץ ממי שיושב על השאלטר המפורסם ולא רוצה תחרות.
    ההיערכות המרכזית הייתה בזה שידענו שנעמוד בפני שביתות. גם אם תהיה שביתה לא ניכנע בשום מחיר, לא אחרי שבוע ולא אחרי שנה. בתי הדין לעבודה מאפשרים לנו להמשיך בכל התהליך הזה, ואין שביתות. גם אין סיבה לשביתה, אנחנו לא פוגעים בנמלים הקיימים אלא משדרגים אותם. רציף אחד בכל נמל יועמד על מנת שהספינות הגדולות יחנו ותהיה תחרות הוגנת.

    לפי הערכות הגידול והביקוש ותנועת המכולות, אם סך המכולות באיזור יירד אנחנו נדאג לרשת ביטחון לעובדים אבל זה לא פר נמל – רק אם אנחנו טעינו בחישובים ובהנחות היסוד שלמעשה מביאות אותנו להקמת הנמלים, נישא באחריות. כמובן שאם נמל מסויים לא יעבוד ולכן לא יהיה רווחי, לא נתמוך בו. את הוועדים זה כמובן לא מעניין כי הם כלל לא רוצים את הרפורמה. הם רוצים לקבל שוחד על מנת שנקנה את הסכמתם – וזה לא יקרה".



    0 תגובות